כל מה שחשוב לדעת על פתיחת עסק אינטרנטי וניהולו

בשנים האחרונות אפשר לראות שינויים בעולם התעסוקה והעיסוק. מקצועות ושירותים שלא היו קיימים לפני עשרים ואפילו עשר שנים בלבד, קמים והופכים להיות בעלי דרישה גבוהה. לצד אותם מקצועות ושירותים, סגנון העבודה השתנה ויותר אנשים פותחים עסקים אינטרנטיים.

עם כל השינויים, מבחינת התנהלות חשבונאית ומול רשויות המיסים, חשוב לזכור כי כל הכנסה מחייבת דיווח על פי החוק. במאמר זה נבחן בקצרה כיצד ניתן לפתוח עסק אינטרנטי וניתן מענה לשאלות נפוצות הנוגעות להתנהלות העסק.

פתיחת עסק אינטרנטי ברשויות המס

ישנן שלוש רשויות מולן מתבצע תהליך פתיחת העסק, נסרוק אותן בקצרה:

 

מע”מ

הרשות הראשונה שיש לפנות אליה הינה מע”מ. בשלב זה ייקבע האם העסק יכנס תחת הגדרת “פטור” או תחת הגדרת “עוסק מורשה”. ההבדל בין השניים הוא האם יתבצע תשלום וזיכוי מע”מ או לא. על מנת לקבוע איזה סוג עסק כדאי לפתוח, ניתן להתייעץ עמנו כבר בתחילת הדרך.

 

מס הכנסה

הגורם השני שיש לפנות אליו הינו מס הכנסה. יש להעביר את הטפסים המיועדים לפקיד השומה בסניף השייך לאזור כתובת העסק.

 

ביטוח לאומי

הגורם השלישי שיש לפנות אליו הינו ביטוח לאומי. התהליך יכול להיות קצר ובסיומו ניתן להתחיל לקבל כספים ולהפיק חשבוניות מס וקבלות על פי החוק. ניתן לקבל את השירות דרך משרדנו ואנו נפתח עבורכם את העסק בשלושת הרשויות הנדרשות.

 

שאלות נפוצות על פתיחת וניהול העסק האינטרנטי

פתיחת עסק אינטרנטי יכולה להעלות שאלות שונות לגבי ההתנהלות מול רשויות המס. אחד הדברים החשובים ביותר שיש להביא בחשבון הוא שגם אם אין לעסק מיקום פיזי מוגדר או יחיד, הדיווחים וההתנהלות חייבים להתבצע על פי החוק.

 

האם תמיד יש לדווח על קבלת כספים?

קבלת כספים בעבור מתן שירות או מכירת מוצר ללא דיווח הינה עבירה פלילית. אם תכננתם לבצע עבודה חד פעמית, לקבל תשלום עבורה אך לא להמשיך לעסוק בתחום, תוכלו להצהיר על כך למס הכנסה, גם בלי לפתוח עסק. אם בכוונתכם להמשיך לבצע עסקאות, יהיה עליכם לפתוח עסק באופן מסודר ולהצהיר על כלל הכנסותיכם.

 

איזה סוג עסק כדאי לפתוח, פטור או מורשה?

רוב העסקים הפועלים מהאינטרנט יכולים להיכנס תחת הגדרת עוסק פטור או מורשה. עוסק פטור יתאים לעסקים אשר ההכנסות שלהם לא צפויות לעלות מעל 100 אלף ₪ ושלא ירוויחו מקיזוז המע”מ. בהכנסה גבוהה יותר או אם העסק יכול להרוויח מקיזוז המע”מ (למשל קבלת החזר מע”מ לאחר רכישת מחשב חדש), יומלץ לפתוח עוסק מורשה.

 

אילו עלויות הקמה נחשבות לצורך קיזוז מס?

בכל הנוגע אל פתיחת עסק אינטרנטי כדאי להתייעץ עם משרדנו על מנת לדעת אילו עלויות הקמה יכולות להיחשב לצורך קיזוז מס. ניתן להכניס הוצאות כמו רכישת מחשב, כיסא משרדי ואפילו קורס לימודים כהוצאות מוכרות של העסק אך יש לבחון כל מקרה לגופו וכי ההוצאה אכן משמשת את העסק.

 

כיצד מתנהל עסק אינטרנטי מבחינה חשבונאית?

מבחינה חשבונאית, כל עסק חייב להוציא קבלה (בעסק פטור) או חשבונית מס קבלה (בעוסק מורשה) על כל הכנסה. במקביל ניתן להשתמש במערכת ממוחשבת המאושרת על ידי מס הכנסה לשליחת חשבונית מס במייל במקום להפיק חשבונית ידנית וכן לקבל ממשרדנו מערכת הכנסות.

 

פתיחת עסק אינטרנט עם משרד רואה חשבון מומחה בתחום

העצה הטובה ביותר שנוכל לתת לכם לקראת פתיחת העסק היא להתייעץ מראש. ליווי מקצועי יכול להשפיע על העסק ולעזור לכם לקבל החלטות שישפיעו על הכנסותיכם וההצלחה העסקית. אנו מזמינים אתכם ליצור עמנו קשר ולשמוע כיצד נוכל לעמוד לרשותכם.